Upptäck Gammelskogen 2022 – i Pajala 10 juli

Efter fjolårets mycket uppskattade och vinnande koncept kommer Naturskyddsföreningen i Norrbotten att köra en favorit i repris – Upptäck Gammelskogen i Norrbotten!
I Pajala kommer kursen att hållas den 10 juli!

Projektet omfattar skogskurser i 8 olika kommuner i Norrbottens län, i år riktat till personer under 30 år – äldre är också välkomna!
Fokus ligger på kunskapsspridning och inspiration – vi vill inspirera till att lära sig mer och till att spendera mer tid ute i skogen. Du får lära dig känna igen en gammelskog och veta mer om vilka växter, djur och svampar som lever där. Du lär dig också mer om varför våra skogar är så viktiga för vårt välbefinnande, vår biologiska mångfald och för klimatet.
Varje kurs är en heldag ute i fält, tillsammans med en kunnig och kompetent kursledare.
Det är helt gratis och ingen förkunskap krävs. Vi bjuder på lunch och fika. Varje kurs är en heldag.
Som medlem i Fältbiologerna har du nu även möjlighet att få reseersättning (i första hand för personer boende i Norr- och Västerbotten).
Hör bara av dig till mollie.lannebo@naturskyddsforeningen.se innan du bokar.
Du kan också få hjälp med att boka boende om det behövs!

Anmäl dig nu! Du hittar anmälan HÄR.

När, var och kursledare:

Pajala 10 juli – Helena Björnström
Boden 6 augusti – Marie Karlsson
Haparanda 7 augusti – Marie Karlsson
Kalix 13 augusti – Marie Karlsson
Jokkmokk 21 augusti – Sebastian Kirppu
Arjeplog 27 augusti – Sebastian Kirppu
Kiruna 3 september – Per-Erik Mukka
Gällivare 10 september – Aron Dynesius

Projektet drivs i samarbete med Naturskyddsföreningen Norrbotten, Fältbiologerna Norrbotten och Studiefrämjandet.
Vid frågor, tveka inte att kontakta
projektledare Mollie Lannebo
mollie.lannebo@naturskyddsforeningen.se

Du kan läsa mer om Upptäck Gammelskogen HÄR.
Kolla också efter uppdateringar som kan komma på länsförbundets sida här.

Vi ses i skogen!