Aktiviteter

Naturdag i Jupukka den 16 juni kl 11.00. Samling sker vid parkeringsplatsen nedanför toppen. Vandring upp till den gräsklädda toppen där det finns eldplats och en raststuga. Den som vill kan också vandra efter Jupukkaleden till Pajala som avslutning på dagen. Ansvarig: Tore Perttu och vi bjuder på fika och kaffe

Naturdag i Mestoslinkka under Narkenveckan. Vi samlas i Mestoslinkka den 22 juli kl 11.00, västra sidan om älven, från Långheden hållet. Vi har en skön naturdag med fika och kaffe som vi bjuder till besökarna. Ansvarig: Inga-Lis Brånin, Mats Bodmark och Ann-Sofie Henriksson.

En dag om medicinalväxter i Vaenvaara den 4 augusti kl 11.00 hos Ursula Aan Johansson. Vi får lyssna på Ursula och uppleva en härlig dag i Vaenvaara. Ansvarig: Ursula Aan Johansson.

Nationalälvdagen genomför vi den 17 augusti kl 18.00. Samling sker vid Holmens parkering och därifrån har vi en tipsrunda med priser som utdelas vid elden på Tärendö holmen. Vi bjuder på fika och kaffe vid elden. Ansvarig: Hela styrelsen

Årets Lappuggla – 2019

Download (PDF, 796KB)