Kan man äta myror projektet

Kan man äta myror projektets länk till Naturskyddsföreningen i Norrbottens län

Naturskyddsföreningen i Norrbottens län, Studiefrämjandet, Mestadels Ute och Vildakidz presenterar “Kan man äta myror?”. Projektet är finansierat av Svenska Postkodstiftelsen och går av stapeln i 4 orter i Norrbottens län, Kiruna, Pajala, Älvsbyn och Piteå.

Människans kontakt med naturen har minskat dramatiskt de senaste hundra åren. Samtidigt bidrar positiva upplevelser av naturen till en känsla att naturen är värd att bevara. I detta projekt vill Naturskyddsföreningen i Norrbottens län nå människor med begränsad erfarenhet av att vistas i naturen. Syftet är att deltagarna – genom nya erfarenheter och kunskaper – ska känna sig trygga med att vistas i skogen.

Därför erbjuder vi nu på 4 platser i Norrbottens län möjligheten att under 24 timmar lära sig att överleva i naturen. Det blir ett fullspäckat program där deltagarna, tillsammans med  Mestadels Ute överlevnadsguider, bl.a. får lära sig att göra vindskydd, hitta ätbara växter, första hjälpen, eld tekniker och annat som är bra att kunna för att klara sig i vildmarken.

Var?
Kiruna 3 augusti start kl 10.00
Pajala 5 augusti start kl 10.00
Älvsbyn 7 augusti start kl 10.00​
Piteå 9 augusti start kl 10.00

OBS! Mötesplats kommer att delges via mejl till de anmälda deltagarna.

Anmälan?
Klicka på länken här för att ta dig till anmälningsformuläret.
Vid frågor, vänligen kontakta johanna.nilsson@naturskyddsforeningen.se, 073-840 27 89

Comments are closed.